Vikailmoitus

Vikailmoitus ja sen edut ilmoittajalle (asukas, osakas, hallitus):

  • Huoneiston asukas tai omistaja tehdessään ilmoituksen meille sähköisesti Hausvise-asukasportaalin kautta hyötyy ilmoituksesta siten, että ilmoituksen tiedot kirjataan henkilön henkilökohtaiseen asukasportaaliin muistiin, jolloin tapahtumasta jää aina jälki ilmoittajalle. Näin asukas voi olla aina varma, että tieto on lähtenyt eteenpäin oikealla toimijalle ja näin ilmoittaja pystyy myös tarkastelemaan ilmoituksiaan myöhemmin.
  • Huoltopyyntö (vikailmoitus) on asukasportaalissa reaaliaikaisesti päivittyvä tieto sen ilmoittajalle. Huoltopyyntöä pystyy päivittämään huoltoliike ja tai urakoitsija omalla huolto-sovelluksellaan, jonka Hausvise-järjestelmä toimittaa heille automaattisesti. Jos huoltoliike tai urakoitsija eivät päivitä ilmoituksen tietoja itse, niin isännöintitoimisto tekee tarvittavat päivitykset pienellä viiveellä huoltopyyntöön.
  • Jos huoltopyyntö vaatii selvittelyjä tai useiden urakoitsijoiden käyntejä, niin isännöintitoimisto kirjaa huoltopyyntöön nämä käynnit ja niiden käyntiselitteet. Ilmoittaja näkee täten koko huoltopyynnön prosessin asukasportaalista. Tarvittaessa myös raportit lisätään huoltopyynnölle, jos kyseessä on esimerkiksi vahinkotapaus.
  • Isännöintitoimisto liittää huoltopyynnöstä mahdollisesti aiheutuneen laskun liitteeksi huoltopyyntöön, joka on myös asukkaan nähtävillä. Täten tekijä ei pääse unohtumaan ilmoittajalta, koska se on tallessa asukasportaalissa.

Muilla tavoilla tehdyt ilmoitukset (puhelin, chat tai sähköposti)

  • Isännöintitoimisto kirjaa ilmoittajan henkilökohtaiseen Hausvise-asukasportaaliin huoltopyynnön (vikailmoitus), jolloin eri välineillä ilmoitetuista huoltopyynnöistä jää myös jälki ilmoittajalle. Ilmoittaja voi tarkistaa huoltopyynnön tilan tai sen vaatimat selvittelyt asukasportaalista.

Miksi huoltopyyntöön (vikailmoitukseen) pitää kirjautua tai olla kirjautunut:

  • Kirjautuminen vaaditaan siksi, että se ohjaa huoltopyynnön (vikailmoituksen) henkilön henkilökohtaiseen palveluun kirjattavaksi. Järjestelmä tunnistaa ilmoittajan ja täten huoltopyynnön ilmoittajan ei tarvitse kirjata muita tietoja erikseen.

OHJEET HYVIN LAADITTUUN VIKAILMOITUKSEEN:

Huoltoyhtiöitä / urakoitsijoita helpottamaan tee ilmoitus seuraavalla tavalla:

  • Sisäänpääsy huoneistoon: Yleisavaimella (jos yhtiöllä huoltoyhtiö). Mainitse viestissä kellonaika milloin yleisavaimella voi käydä huoneistossa, jos esimerkiksi teet vaihtelevaa työaikaa.
  • Ota kuva asiasta. Tämä helpottaa huoltoyhtiötä ja nopeuttaa asian ratkaisemista. On huomattavasti helpompi hahmottaa asia kuvan kautta.
  • Ota kuva esineen tai laitteen mallista. Jos mahdollista ota kuva tyyppikilvestä, koska tällöin huoltomies voi tulla kohteeseen jo valmiin osan kanssa ilman turhia tarkistuskäyntejä.
  • Muista mainita kotieläimistä, jos sinulla niitä on. Kerro millainen lemmikki huoltomiestä odottaa oven takana. Kerro myös onko lemmikki vapaana huoneistossa.

Linkki avautuu suoraan asukasportaalin ilmoituslomakkeelle. (linkki avautuu uuteen ikkunaan)

Scroll to Top